Uusimmat

Olisi kiva jos olisi kivaa, mutta kuulapuzzleilu saattaa jo vähän väsyttää

04.06.2015 19:00 Jukka O. Kauppinen

Miikka Lehtonen on normaalisi kuin aropupu. Elävä otus, verrattomuudessaan niin energinen. Mutta joskus pelikuulakin saattaa muuttua jo raskaaksi.

Sparkle-pelisarjassa on heitelty kuulia pitkin seiniä AK-47:n tahdilla, eikä nyt puhuta siis vertauskuvallisista kuulista. Sarja kun tarjoaa puzzleilua Popcap Gamesin Zuman hengessä: ruudun keskellä kuularuisku, ympärillä ratoja, joita pitkin pitkät kuulaketjut vyöryvät kohti viemäriä. Jos ne sinne pääsevät, peli päättyy.

Niinpä pelaajan pitäisi yrittää heitellä ruiskustaan erivärisiä kuulia jonoon ja muodostaa näin kolmen tai useamman kuulan sarjoja, jolloin ne häviävät ketjusta ja antavat hieman lisää kallisarvoisia elinhetkiä.

Samalla teemalla on todellakin ruiskittu kerran jos toisenkin, eikä markkinoilta puutu samantyylisiä pelejä muutenkaan. Väsymys oli siis paitsi lähellä, myös toteutunut juttu. Itse ainakin koin jo Sparkle 2:n myötä aika pahaa taisteluväsymystä.

Niinpä yllätyin iloisesti, kun tuore Sparkle Unleashed muutti perustason jutun: kuularuisku ei ole enää ruudun keskellä, eikä pyöri. Se on nyt alalaidassa ja liikkuu sivuttain. Jumangegga, tästäkö se uusi nousu lähtee?

Lue koko arvostelu: Sparkle Unleashed (Android, iOS, PC, PS4, Xbox One)