Uusimmat

Oma kopiosuojaus puri EA:n miestä

24.03.2010 17:30 Jukka O. Kauppinen

Kopiosuojaukset ovat tänään suurempi kitinän ja keskustelun aihe kuin koskaan. Paitsi ehkä muutaman vuoden takaisen Starforce-skandaalin aikaan. Kukaan tuskin voi kiistää etteikö niitä tarvittaisi. Silti, meininki menee jo hupaisaksi, kun Electronic Artsin ikioma propagandisti joutuu toteamaan oman firman pelin kopiosuojauksen selättäneen hänet.

EA:n puhemies Jeff Green näet pelasi Command & Conquer 4:ää. Tai yritti. Firman omaa peliä. Ja pieleen meni. Pelihän vaatii nykytyyliin jatkuvan nettiyhteyden, mutta kas, netti pätki.

”Menetin kaksi kertaa yksipelikampanjani, koska nettiyhteys pätki. DRM fail. Me tarvitsemme uusia ratkaisuja”, Green tilittää.

”Tarina on hauska, peli toimii ja on erilainen – mutta jos sinulla on vaikeuksia nettiyhteytesi kanssa, pidä varasi.”

Vasta jokunen päivä sitten EA kehui, että Command & Conquer 4 on erityisen pelaajaystävällinen, sillä siinä ei ole lainkaan tavallista DRM-kopiosuojausta. Mutta nettiyhteys täytyy löytyä.

Lähde: http://twitter.com/greenspeak

Lue myös

Arvostelu: Might & Magic: Clash of Heroes (DS)

BioWare jatkaa Mass Effect 2:n laajentamista: mestarivaras Kasumi

Lisätietoja Nintendon 3D-käsikonsolista: analogiohjaus ja tärinää?

Ulottuvuuksien välisiä portaaleja avattiin ennen Gordon Freemania – jo vuonna 1991

Muropaketin uusimmat