Omalaatuinen suomipeli kertoo insinöörin työpäivästä – arvostelussa Infra

06.02.2016 10:00 | Jukka O. Kauppinen

Miikka Lehtonen ei ole insinööri, vaikka varmaan joskus haluaisikin olla. Sillä mittatikku ja taskulaskin, mikäs sen kasarimpaa!

Infra on peli, jossa on mainio idea. Pelaaja ei suinkaan ole miljoona vastustajaa murhaava kommando, vaan insinööri, joka lähtee tutkimaan syrjäseutuja ja kartoittamaan siellä tapahtuneita rakenteellisia vahinkoja.

Rutiinikeikka muuttuu pian taisteluksi luonnonvoimia ja unohtuneita laitoksia vastaan. Homman valitettavasti vesittää toteutus, joka ei yllä lähellekään idean tasoa.

Nostan hämeenlinnalaiselle Loiste Interactivelle hattua siitä, että tiimi on lähtenyt tekemään erilaista peliä. On piristävää nähdä peli-idea, jossa vastustajina eivät toimi geneeriset terroristit, vaan luonnonvoimat ja rappeutumaan päässeet ihmisen rakennelmat. Aseina eivät ole MP5:t ja AK-47:, vaan pelaajan aivot ja matkalta mukaan tarttuvat työkalut.

Niiden avulla pitäisi sitten korjailla voimaloita, kunnostaa vedenjalostamoja ja muutenkin kunnostaa toinen toistaan rämähtäneempiä tahoja, jotta reitit eteenpäin aukeaisivat. Ideasta olisi saanut irti vaikka mitä, mutta Infra kärsii muutamasta pahasta ongelmasta. Niin pahasta, että ne vesittivät oman peli-iloni.

Lue koko arvostelu: Infra (PC)

 

 

Lisää aiheesta

Alienation on housemarquemaisen laadukasta action-tykitystä

Black Island (Mac, PC)

Bunker The Underground Game (PC)

Cities: Skylines After Dark (PC)

Pasi Hytösen Uuno Turhapuroa edeltänyt Arthur-peli pelastettiin digikadotukselta

Pelikopteri #016 – pako todellisuudesta

Wiikon wanha: Pathway to Glory ja Pathway to Glory: Ikusa Islands (2005)