Onko APB-pelistä selviytyjäksi?
Brittiläisen Realtime Worlds -pelikehittäjän luoma All Points Bulletin -nettiräiskintä, tuttavallisemmin APB, roikkuu parhaillaan kuilun partaalla. Syöksyäkö sinne vai ei, siinä kysymys. Pelin menekki jäi verraten vähäiseksi, joten kehittäjä putosi selvitystilaan. Firman tulevaisuus riippuu nyt APB:n potentiaalisista kasvumahdollisuuksista…
Skottistudio on jo joutunut sulkemaan jenkkiosastonsa ja potkimaan ulos suuren osan briteistään. APB-peliä pyörittää enää viitisenkymmentä Realtime Worldin työntekijää, jotka toivovat jonkin isomman julkaisijan ostavan firman peleineen ja työntekijöineen.
Kaikki toivo asettuu APB:n noin 130 000 aktiiviseen pelaajaan, jotka tuovat yhä firmalle kohtalaista kassavirtaa. Jos potentiaalinen ostajaehdokas uskoo pelin pystyvän ylläpitämään itseään, niin ehkä Realtimeen, APB:n ja potentiaalisiin uusiin projekteihin kannattaa sijoittaa.
Realtime Worldsin taustalta löytyy muun muassa Grand Theft Auto- ja Lemmings-pelien tekijöitä. Realtime itsessään on APB:n ohessa synnyttänyt pelit Mobile Forces (2002) ja Crackdown (2007).
Lisätietoja: http://www.realtimeworlds.com ja http://www.apb.com
Lähde: Does APB still have a future?
Lisää aiheesta
All Points Bulletin (APB) (PC)
San Paro on kaupunki, jonne kaikki ajan hermolla olevat tahtovat. Glamouria, muotia, musiikkia, nopeita autoja. Mutta pinnan alla kytee. Pormestarin murha ajaa kaupungin kaaokseen, jossa jengit ovat uusi laki.
Pian kaupungissa vallitsee moderni ”rosvot ja poliisit” -leikki. Pelaajille se tarkoittaa räiskinnän ja nettiroolipelien yhdistelmää, Grand Theft Autoa siirrettynä puhtaaksi verkkopeliksi. Kunnianhimoa piisaa, mutta riittääkö toteutuksessa ruutia?
Lue myös
Arvostelu: Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge Special Edition (PC, PS3, Xbox 360)
Microsoft ei säästä Xbox-vitsaa piraateilta
PS3:n muistiongelmat viivästyttävät FFXIV:tä
Red Orchestra 2 – yhä niin kaukana, tiedonmuruja kuitenkin rapisee pöydälle