Overwatch 2:n monien odottama pelimuoto lakkautettiin
Blizzard on virallisesti lopettanut Overwatch 2:n PvE-pelitilan kehityksen.
Studio ilmoitti eilisessä kehittäjälähetyksessä lakkauttaneen Overwatch 2:n pitkään kehitteillä olleen maksullisen PvE-pelimuodon, uutisoi Eurogamer.
Kyseinen pelimuoto oli yksi Overwatch 2:n tärkeimmistä aspekteista jatko-osan julkistuksessa, mutta kehittäjät päättivät erottaa sen irralliseksi osaksi saadakseen kilpailullisen moninpelin pelaajien pelattavaksi. Sittemmin odotetusta pelitilasta ei ole kuultu juurikaan ennen kuin nyt.
Kehittäjien mukaan PvE-tilan kehitys ei edennyt toivotulla tavalla, vaikka studio onnistui luomaan ”runsaasti mieletöntä PvE-sisältöä”. Tämän kehitys olisi vaatinut kuitenkin vielä aikaa, joten studio päätti keskittyä palvelemaan nykyisen pelin käyttäjiä ennemmin.
Päätös ei kuitenkaan tarkoita, että Blizzard on aikeissa kuopata PvE-puolen kokonaan Overwatch 2:sta, vaan se muuttaa ainoastaan muotoa. Studio lupaa tuovan jatkossa yhteistyöllistä PvE-sisältöä osana pelin kausittaista sisältöä, joista osa on kaanonia ja osa tämän ulkopuolella olevaa hupailua.