Parantavatko veri ja suolenpätkät puzzlepeliä? Otimme selvää!

07.05.2012 19:00 | Miikka Lehtonen

EA:n Warp oli osa Xbox Live Arcaden keväistä peliputkea. Sitä samaista, jonka aikana nähtiin Alan Wakea ja I Am Alivea. Syystä tai toisesta Warp hukkui tuolloin massaan, vaikka peli näytti aikanaan ihan kiinnostavalta. Nakitimme Juho Anttilan ottamaan selvää, oliko massaan uppoaminen huutava vääryys vai oikeus ja kohtuus.

Pinnallisesti näyttää siltä, että Warp on perustason puzzlepeli, jonka jippona on ruudulla loiskuva punaneste ja warppausten seurauksena räjähtävät tiedemiehet. Onko verellä ja hurmeella paikkansa puzzlepelissä?

Tässä vaiheessa mainittakoon, ettei peliväkivallassa ole mitään vikaa silloin, kun se on perusteltua ja sopii pelin yleiseen tunnelmaan. Warpin kohdalla näin ei ole. Verisesti kappaleiksi räjähtävät tiedemiehet eivät oikein istu yleistunnelmaan. Toisaalta tuntuu, ettei peli muutenkaan tiedä, yrittääkö se olla vakavasti otettava ja synkkä vai kevyt ja humoristinen. Joka tapauksessa päälle liimattu veriläträys on ansainnut teokselle virallisen K-18 -merkinnän.

Ai ei vai? No, onko pelillä yleensäkään mitään tarjottavaa?

Lue arvostelu ja ota selvää!
Lue myös

Haluatko nähdä aitoa videokuvaa ArmA III:sta? Tässä sitä olisi!

Mobiilipelaaminen ärsyttää Super Meat Boy -tiimiä

Silent Hill: Downpour (PS3, Xbox 360)

Tribes: Ascend (PC)