Uusimmat

Parcelin tekijät kertovat älykkäämmästä suomipelistään

10.07.2014 11:00 Jukka O. Kauppinen

Juho Anttila jatkaa Parcel-suomipeliin tutustumista, tällä kertaa itse tekijöiden sanoin:

Kuten startuppien luonteeseen kuuluu, niin aluksi oli todella vaikeaa löytää järkevää rahoitusta. Tiesimme alusta asti ettemme halua kehittää mobiilipelejä, mutta silti lähdimme työstämään Parcelia tableteille rahoituksen toivossa, joka näin jälkeenpäin ajateltuna oli huono mutta opetuksen antava ratkaisu. Mobiiliprototyypillä pääsimme Playground Publishingin ”Best Game Ever” -finaaliin, joka on ainakin nimeltään kivan kuuloinen asia mainittavaksi pelin kunniamerkeissä. Pian tämän jälkeen hylkäsimme koko mobiiliversion ja siirryimme kehittämään peliä tietokoneelle ja harkitsemaan konsoliversiota.

Todelliset onnistumiset alkoivat oikeastaan vasta tämän vuoden alussa, kun alkuperäisen Parcel-tiimin ydinjäsenet palasivat koulun penkiltä ja Ubisoftin leivistä projektin pariin, alkaen määrätietoisesti kehittämään pelistä sitä high-end -tuotetta, jonka olivat alun perinkin visioineet. Samoihin aikoihin saimme yksityisen pääomasijoituksen, jonka turvin Parcelia pystyttiin kehittämään eteenpäin. Tietysti myös saamamme positiivinen vastaanotto Steamin Greenlightissa on tuonut uutta onnistumisen tunnetta toimistolle. Etenkin Greenlightin kommentit, niin kehut kuin haukutkin, tuovat hauskaa väriä päivään, vaikka suurin osa kommenteista ovatkin vain kahden sanan ”Good game” -huudahduksia.

Lue koko artikkeli: Parcel – mikä ihme se on? Tekijät kertovat!

Lisää aiheesta

Parcel vie joensuulaista älypelaamista maailmalle

Muropaketin uusimmat