Pelikehittäjä pettyneille faneille: ”pahoittelen, että ette saaneet haluamaanne peliä”

19.08.2014 12:00 | Miikka Lehtonen | 51

Sacred 3 sai Domen arvostelussa kolme tähteä, mikä on ihan kohtalaisesti. Fanien yleisen mielipiteen mukaan liikaa, sillä peli on nimetty jo pahaksi pettymykseksi. Tämä ei ole yllätys kehittäjälle, joka pyysi anteeksi firmansa puolesta.

Aiemmat Sacred-pelit olivat sangen perinteisiä toimintaroolipelejä, joilla oli vankka faniporukkansa. Sacred 3 taas tuntuu olevan jotain ihan muuta. ”Jos etsit avoimen maailman RPG:tä, etsi muualta. Sacred 3 ei muistuta juuri yhtään Sacred 2:ta. Suosittelin peliä ennakkoon ystävilleni ja nyt joudun pyytämään heiltä kaikilta anteeksi. Kaikki, mistä pidin kahdessa edellisessä pelissä, puuttuu”, kuten eräs fani arvostelussaan totesi.

Uutiset tuskin yllättävät ainakaan Sascha Wagentrotzia, joka oli eräs pelin suunnittelijoista. ”Olen pahoillani hardcore-fanien puolesta, sillä he eivät saaneet sitä peliä, minkä he halusivat”, mies selittää Steam-foorumeille postaamassaan anteeksipyynnössä. ”Olen lukenut paljon vihaa entistä työnantajaani kohtaan ja että he halusivat tuhota pelisarjan (tahallaan). Voin sanoa vain, että ei kannata yliarvioida, miten paljon valtaa kehittäjällä on tällaisessa tilanteessa suuren julkaisijan kanssa.”

Wagentrotz selitti, että kehitystiimi kyllä tiesi jo hyvissä ajoin, että heidän käsissään oli kalkkuna. Hän itse olikin ehdottanut, että nimi muutettaisiin enemmän Sacred-sivupelimäiseksi, mutta julkaisija ei suostunut. ”Sacred 3” kun olisi myyvämpi nimi kuin vaikka ”Sacred: Brawling in Ancaria”. Wagentrotzin sormi osoittaakin markkinointiosaston suuntaan, sillä hänen mukaansa moni pelin kehnoista suunnitteluratkaisuista on peräisin juuri sieltä.

Lähde: Steam

Lisää aiheesta

Sacred 3 (PC, PS3, Xbox 360)