Peter Molyneux: Fable II oli kamala sotku
Fable II sai vuonna 2008 aika ristiriitaisen vastaanoton. Itse pidin pelistä kovasti, moni muu ei. Peter Molyneux on nyt liittymässä jälkimmäisten joukkoon, sillä Brightonin Develop Conferencessa pitämässään esitelmässä Molyneux totesi suoraan, että Fable II oli ihan kamala sotku, jossa harva asia meni lopulta kuten piti.
Muille pelikehittäjille esitelmöinyt Molyneux kertoili kiehtovia tarinoita pelinsä kehitysvaiheista. Tarinoille yhteistä on se, että harva asia meni ihan niin kuin sen olisi toivottu menevän. ”Ollaan rehellisiä, Fable II:ssa oli ihan kamalaa sotkua. Puolet näistä ongelmista, jälleen rehellisesti puhuen, johtui siitä, että jouduimme pitämään kiirettä lopussa. Meillä oli pelissä kamala vaihe, jossa pelin alkupuolisko oli kaunis ja täynnä hienoja asioita, mutta sitten se hiljalleen rumentui.”
Ja bugeja? Voi pojat! Niitä löytyi!
”Yhdessä vaiheessa Fable II:ssa oli 67 000 bugia. Microsoftin testausporukka antoi pelimme arvosanaksi super-mustan. Kukaan ei ollut aiemmin ollut edes mustalla. Joku oli ollut oranssilla, jotkut vihreällä. Me olimme super-mustalla. He sanoivat, että super-mustaan päätyminen oli täysin mahdotonta.”
Ja niinpä pelistä sitten karsittiin pois yhtä sun toista. Molyneux vannookin, että Fable III:a on kehitetty realistisemmin. Kartta on parempi, pelin naiset eivät näytä enää venäläisiltä kuulantyöntäjiltä (Molyneuxin sanavalinta, ei minun!) ja muutenkin homma kulkee eri tahtiin. Miten pelille vielä käykään? Toivottavasti hyvin. Itse tosiaan tykkäsin Fable II:sta kovasti.
Lähde: Eurogamer
Lisää aiheesta
Lionhead haluaa Fable 3 -kondomeja
E3dome: Fable 3 lokakuussa. Gears 3 ja MGS ihan jees
Lue myös
Schafer peruu sanojaan: Bobby ei ole m*lkk* vaan Darth Vader