Pienyritys tienaa elantonsa virtuaaliasekauppiaina
Pelifirmat usein ulkoistavat tuotantoaan muille studioille. Moni tekee esimerkiksi graafista suunnittelua. Saksalainen Rmory Studios on yksi pelifirmoille graafisia palveluja tarjoavista alihankkijoista. Rmory tosin ei see esimerkiksi huonekaluja, vaan firma on erikoistunut videopeleissä esiintyvien aseiden suunnitteluun.
Kyllä. Jotkut todellakin tienaavat elantonsa suunnittelemalla virtuaaliaseita. Yhtiö on kehittänyt aseita parin viime vuoden aikana muun muassa PlayStation 4:n Killzone: Shadow Fall -peliin sekä XCOM-sarjaan perustuvaan Xenonautsiin.
“Useimmat kilpailijamme usein yhdistelevät aseiden osia. Designit näyttävät usein tyylikkäiltä, mutta eivät toimi tai ovat ergonomisesti surkeita. Nämä vahingoittavat pelin yleistunnelmaa ja projektin uskottavuutta. Tätä faktaa asiakkaamme harvoin tiedostavat,” kertoo yhtiön sivuillaan.
Yrityksen osaamista ja tulevien pelien asekonsepteja voi käydä ihastelemassa sen kotisivuilta.
Lisätietoja: http://www.rmory.net/
Lähde: Kotaku, Yes, You Can Design Video Game Weapons For A Living
Lisää aiheesta
Kyberpunk tänään: Linux tuo automaattitähtäyksen kivääriin
Mitä yhteistä on Super Nintendolla, C-64:lla, rynnäkkökiväärillä ja Yhdysvaltain armeijalla?
Montako näistä videopeleistä, elokuvista ja sarjakuvista tutuista aseista tunnistat?
Perjantaikevennys 2: Näin tehdään assassiinien ranneveitsi ja hukari