Uusimmat

Pikselininjan murharetket – stealthia, puzzlemaista taistelua ja irtopäitä

04.08.2015 22:15 Jukka O. Kauppinen

Pekka Leinonen on tyyni mies. Zen ei häiriinny, vaikka veri roiskuu ja irtoraajat lentelevät. Yhtäläisellä tyyneydellä äijä roikkuu kristallikruunusta ja katselee, kuinka alapuolella vartijat käveleksivät pois alta. Sillä hän on ninja.

Roninin ideahan on kuitenkin vallan mainio. Olemme ninja ja tapamme kaikki varjoissa pysytellen.  Taistelun alettua siirrymme vuoropohjaiseen tilaan, jolloin aika pysähtyy, vihollisten seuraavien ammusten kohde informoidaan infrapunasäteellä, johon ei muuten koskaan sitten kannata hypätä. Sitten kun pelihahmoon ei kohdistu vihollisen kutia, mutta itse on iskuetäisyydellä, painetaan nappia ja kylvetään veressä. Silloin kun tämä toimii, toiminta on hyvinkin miellyttävää.

Mutta välillä systeemi tökkii. Esimerkiksi seinään hypätessään siltä pääsee pois vain hyppäämällä vastakkaiseen suuntaan. Jonkinlainen kiipeämisoptio olisi ollut tarpeen. Lisäksi hyppyjen indikaattori on toteutettu hämärästi. Se ei tunnu koskaan osuvan sinne minne olisi kaivannut, vaan yleensä laskeutumispistettä saa hakea hiirellä pitkin näyttöä. Peli ei valehdellut väittäessään, että kontrollit ovat huijausta. Ehkä ohjaimella olisi ollut helpompaa? Mene, tiedä.

Lue koko arvostelu: Ronin (Linux, Mac, PC)

 

Lisää upeita pelivideoita (e)Domen videokanavalta osoitteesta https://www.youtube.com/user/wwweDomenet

Lisää aiheesta

Gradius V (PS3)

Guild of Dungeoneering (Mac, PC)

Pako – Car Chase Simulator (Android, iOS, WP)

Technobabylon (PC)

The Masterplan (Linux, Mac, PC)

theHunter (PC)

Ziggurat (PC, PS4, Xbox One)