Uusimmat

PlayStation-pomo: ”Me peruutamme valtavasti pelejä”

26.04.2023 14:48 Muropaketin toimitus

Entinen PlayStationin pääjehu Shuhei Yoshida on kommentoinut sitä, kuinka paljon peliyhtiön kulisseissa hyllytetään peliprojekteja.

Shuhei Yoshida johtaa nykyisin Sonyn indiepelihanketta, mutta vuodesta 2008 aina vuoteen 2019 hän johti koko PlayStation Interactive Entertainmentia. Tuoreessa haastattelussa Yoshida on kertonut, kuinka yhtiö ohjaa kehittäjiä keskittymään projekteihin, joihin oikeasti kannattaa panostaa.

”Teemme prototyypin, arvioimme ja päätämme käytetäänkö siihen lisää aikaa ja resursseja vai lopetetaanko se kokonaan”, Yoshihda kertoi Kotakun mukaan. ”Me peruutamme niin monia pelejä.”

Haastattelussa Yoshida kuitenkin korosti, että PlayStation haluaa edelleen ottaa riskejä ja tukea kehittäjiä, joilla on vahvoja ideoita. Hän näkee peliyhtiön käytännön karsia kehitteillä olevia projekteja osana pelikehitysprosessia.

”Peliteollisuus kasvaa kasvamistaan, ja toivon että se jatkaa omaperäisten ideoiden jahtaamista ja niiden tukemista, jotka yrittävät uusia asioita”, Yoshida totesi. ”Emme halua nähdä sitä, että vuoden TOP 10 -pelit ovat kaikki samanlaisia ja että kaikista peleistä tulee live service -pelejä. Se olisi minusta tylsää.”

LUE MYÖS: PlayStation-pomon mielestä kaikki pelit voisivat olla vielä kalliimpia