Uusimmat

PlayStation VR saa rinnalleen melkoisen lisäyksikkömöhkäleen

18.12.2015 11:00 Juho Anttila

Virtuaalitodellisuus vaatii tuekseen rutkasti laskentatehoa. Joku on saattanut pohtia, miten PlayStation VR -lasit, jotka joutuvat AAA-luokan pelikoneen sijana tyytymään PlayStation 4 -konsolin laskentatehoon, suoriutuvat tehtävästä. Osittainen vastaus tähän on lisälaskentayksikkö, jolla riittää kokoa melkoisesti.

Vekottimesta ei vielä ole tarjolla kuvia, mutta raporttien mukaan PlayStation VR:n laskentayksikkö on lähes Wii U -konsolin kokoinen. Varsinaiset lasit kytketään kiinni laskentayksikköön, joka puolestaan liitetään PlayStation 4 -konsoliin. Telkkarin alle joutuu siis raivaamaan lisätilaa, jos mielii nauttia virtuaalitodellisuudesta PlayStation 4 -konsolilla.

Lisälaskentayksikön tehtävänkuva ei rajoitu pelkästään lasien tuottaman kuvan prosessoimiseen. Sen tehtävänä on myös mahdollistaa se, että muut ihmiset pääsevät katselemaan ja joissain tapauksissa osallistumaan laseja käyttävän pelaajan pelikokemukseen television välityksellä. Raporttien mukaan laskennan siirtäminen erilliseen yksikköön on myös mahdollistanut itse lasien suunnittelemisen virtaviivaisemmiksi ja mukavammiksi käyttää.

Lähde: Polygon

Lisätietoja: PlayStation VR –kotisivu

Lisää aiheesta

Ubisoft kehittää PlayStation VR -virtuaalitodellisuuslentelyä

PlayStation VR: yleiskatsaus peleihin

Sonyn virtuaalitodellisuushärveli sai uuden nimen