Uusimmat

PS4 ja Xbox One tarjoavat paremmat fysiikat AC4-pelaajille

04.09.2013 11:00 Jukka O. Kauppinen

Assassin’s Creed IV Black Flag on yksi niistä peleistä, jotka singahtavat ensimmäisenä sekä PC:lle, nykykonsoleille että seuraavan sukupolven tehohärpäkkeille. Ja kunhan kaikki pelikoneet ja peliversiot ovat kaupoissa, niin seuraavan sukupolven konsoleilla peli on erityisen mukavaa pelattavaa. Kiitos laitteiden suuremman tehon ja sen myötä paremman fysiikkalaskennan.

Kuten pelin tuottaja Karl Von Der Luhen kertoo…

”Teimme Assassin’s Creed III:n parissa alustavan työn fysiikkoja varten, mutta Black Flag on seuraavan sukupolven pelinä aivan oma juttunsa. Fysiikkojen ja grafiikan pitää olla uusilla konsoleilla paljon parempia. Mielenkiintoista haastetta on tuonut muun muassa se, että miten merta voi katsella. Kolmosessa merta silmäiltiin vain ruorin takaa, mutta nyt on täysin erilainen haaste toteuttaa merelliset näkymät vaikkapa maston päältä tai veden alla. Merta on pystyttävä katsomaan monesta kuvakulmasta ja kaiken pitää näyttää hyvältä, säästä riippumatta. Tämä vaatii todella paljon työtä.”

Mutta ei siinä kaikki. Seuraavilla konsoleilla riittää tehoa muunkinlaiseen fysiikkalaskentaan. Esimerkiksi laivojen käyttäytyminen aallokossa lasketaan isokonsoleilla tarkemmin. Pelaajan hahmokin lasketaan tarkemmin niin uidessa kuin maassa pusikossa liikkuessa.”

Lisää Black Flagista haastattelumme toisessa osassa, jonka voit lukea alta!

Lue koko juttu: Assassin’s Creed IV Black Flag –haastattelu – Karibiaa tutkimassa (1+2)

 

Assassin’s Creed IV – ensikosketuksessa mehukasta meriseikkailua

Minulle se on ennen kaikkea upea piraattiseikkailu paratiisissa, kuin suolaisen pärskivä näkemys Sid Meier’s Piratesista. Tätä odotin, tätä myös tunnun olevan saamassa. Pelisession aikana ravailin pitkin laivani kantta, seilasin pitkin meriä, tykitin vihollislaivoja, hyökkäsin niiden kannelle ja nujersin miehistön miekkailutaidoillani. Liitin aluksen omaan laivastooni ja jatkoin seilaamista.

 

Muropaketin uusimmat