Rainbow Six syntyi popittamalla Spice Girlsiä
Tom Clancy’s Rainbow Six oli silloin muinoin huikea peli. Se oli jotain aivan uutta. Red Storm Entertainment synnytti käsitteen ”taktiset räiskintäpelit” syntyivät R6:n ilmestyessä, mutta kuten aina, jonkin aivan uudenlaisen luominen vaati hirmuiset synnytystuskat.
Tämä lause kertoo ehkä kaiken oleellisen:
”Tekijät saivat virtaa aamukolmelta pelatuista Quake-matseista, Atomic Bombermanista ja repeatilla soivasta Spice Girls -levystä. Monet tiimiläiset nukkuivat studion takahuoneessa ja 14-tuntiset työpäivät olivat normi.”
Burnout olikin lähellä, mutta vuoden 1998 E3-messut koituivat porukan pelastukseksi. Rainbow Sixin lehdistönäytökset saivat kiitosta ja kehua, minkä myötä tiimi jaksoi vääntää pelinsä loppuun – ja siitähän tuli hyvä!
Hieno historiikki Rainbowin synnystä löytyy Eurogamerista.
Lue juttu: The agony and ecstasy behind the first Rainbow Six
Lisää aiheesta
JOK maailmalla: aamukahvia Rainbow Six –häröäijien keskellä