Uusimmat

Rakastatko pikselitaidetta? – Suunnittele oma kasvisi tulevaan roolipeliin

07.05.2017 17:38 Muropaketin toimitus

Indie-kehittäjä Joep Aben etsii tulevaan roolipeliinsä avustajien suunnittelemia kasveja, joista tulee osa peli sivutehtävää.

Jos olet aina halunnut osallistua pienellä panoksella pelikehitykseen tai satut rakastamaan pikseligrafiikkaa, kannattaa tutustua tulevaan roolipeliin nimeltä Nadia Was Here. Vielä toukokuussa ilmestyvä, retrotyylinen roolipeli toivoo nimittäin avustajien panosta pelielementtien suunnittelussa.

Indie-kehittäjä Joen Abenin tuoreen tiedotteen mukaan kuvio on hyvin yksinkertainen. Avustajilta toivotaan kasvia esittävää kuvitusta, joka tulee toimittaa kehittäjälle 17. toukokuuta mennessä. Aben valitsee 40 parasta kasvia osaksi peliin tulevaa sivutehtävää, jossa pelaajien tulee kuvata pelimaailmasta löytyviä kasveja avatakseen uusia amuletteja ja taitoja.

Osallistuminen on helppoa: suunnittele 12×12-pikselin kokoinen kasvi väripaletilla, joka löytyy pelin viralliselta sivustolta, tallenna luomuksesi png-tiedostomuodossa, ja lähetä se sähköpostitse osoitteeseen mail@jajaben.com.

Nadia Was Here on 8- ja 16-bittisten roolipelien, kuten Final Fantasyn (1987) ja Golden Sunin (2001) innoittama indiepeli, joka yhdistää retrotyyliin uudempia pelielementtejä. Pelin luvataan tarjoavan vuoropohjaisia elementtejä sisältävä, mutta reaaliaikainen taistelujärjestelmä, sekä taitoihin perustuva hahmonkehitysjärjestelmä. Tarinallisten tehtävien ohella peli sisältää paljon kerättävää ja puzzle-keskeisiä luolastoja.

Nadia Was Here ilmestyy toukokuussa, mutta pelin ilmestymispäivää tai hintaa ei ole ilmoitettu. Lisätietoja pelistä löytyy Steamista.

Muropaketin uusimmat