Recoil Gamesin Rochard syntyi turhautumien kautta – tarjolla myös kuvia ja traileri
Helsinkiläisen Recoil Games -studion äskettäin paljastamasta Rochard-puzzlepelistä on julkaistu kuvia, videoita ja kaikenlaista taustatietoakin. Miltä näyttää tämä muikea tarina avaruuskaivosmies John Rochardin elämästä ja saavutuksista?
Recoilin tiimi kertoo, että vielä kaksi vuotta sitten Rochard-peli oli täysin vaiheessa. Peliltä puuttui suunta ja kunnollinen idea. Peli oli… Tylsä. Pahemman kerran tylsä. Niin tylsä, että tekijätkin olivat jo erittäin turhautuneita. Lopulta tekijät päätyivät kokeilemaan erilaisia uusia pelillisiä ratkaisuja, yhdistelemällä tuttuja ideoita epätavallisiin asioihin.
Kun lähemmäs nollapainovoimassa tapahtuvaan tasoloikkaan yhdisteltiin hieman erikoisempaa toimintaa ja painovoiman hallintaan pohjautuvaa puzzleilua, niin yhtäkkiä pelin palaset asettuivatkin kohdalleen. Vaikka pelissä oli mukana räiskintääkin, pelin puzzle-elementit ja ympäristön hallinta muodostuivat sen tärkeimmäksi ja hauskimmaksi anniksi.
Ja näin Rochard löysi suuntansa ja sielunsa.
Peli julkaistaan PlayStation Networkin kautta tänä keväänä.
Lisätietoja: http://www.rochardthegame.com/
Lisää aiheesta
Suomalainen Recoil Games esitteli Rochard-pelinsä
Lue myös
Bulletstorm (PC, PS3, Xbox 360)
Deus Ex: Human Revolution – salat avautuvat haastattelussa (osat 1-3)