Uusimmat

Rogue Legacy kääntyi voitolliseksi tunnissa

19.03.2014 11:00 Juho Anttila

Nykypelit käyvät yhä kalliimmiksi. Tomb Raiderin kaltaisilla miljoonia myyvillä hiteillä voi kulua aikaa kuukausitolkulla ennen kuin huimat kehitys- ja markkinointikulut tulevat katetuksi. Indiepelien puolella tilanne voi olla välillä dramaattisesti erilainen.

Viimevuotinen erinomaisen mielenkiintoinen retroroolipeli Rogue Legacy kattoi kehityskulunsa vaivaisessa tunnissa. Tosin eipä pelin tekeminen kamalan paljon maksanutkaan. Koko kehitysprojektin hinnaksi tuli sangen edullinen 14 878 dollaria. Ei mikään kovin kummoinen summa, mutta silti huomattava korotus kehittäjästudio Cellar Door Gamesin edellisiin teoksiin nähden. Veljesten Teddy ja Kenny Lee firman edelliset teokset nimittäin maksoivat keskimäärin ainoastaan 1000 dollaria.

Rogue Legacystä tulikin melkoinen hitti, sillä peli myi 100 000 kappaletta ensimmäisen viikon aikana. Veljeksille menestyksen laajuus tuli melkoisena yllätyksenä. Teddy ja Kenny Lee ovat omien sanojensa mukaan pitäneet tähän mennessä todella tiukkaa talouslinjaa peliprojekteissaan. Saas nähdä, minkälaista jälkeä veikkoset saavat aikaiseksi tulevaisuudessa Rogue Legacyn tuottojen turvin.

Lähde: Destructoid

Lisää aiheesta

Mulkaisu: Rogue Legacy

Housuunpaskomisesta retroritareihin: arvostelussa Rogue Legacy

Näin tehtiin retroroolipeli Rogue Legacy

Muropaketin uusimmat