Rohkea, vaikea ja erilainen – arvostelussa uniikki seikkailu Everybody’s Gone to the Rapture
Sekä Miikka Lehtonen että Juho Anttila sukelsivat Everybody’s Gone to the Rapture –seikkailupelin maailmoihin ja ihmettelivät suuresti kokemaansa. Minne muut onkaan tempaistu, miksi ja miten ja mitä ja häh…
The Chinese Room on kehittäjä, joka ei pelkää rikkoa käsityksiämme siitä, missä kulkee pelaamisen ja tarinan kokemisen välinen raja. Modista alkunsa saanut Dear Esther oli kiehtova matka, tarina, jonka kokeminen vaati kulkemista sen mukana. Peli se ei ollut sanan perinteisessä merkityksessä, sillä kokemus koostui lopulta vain kulkemisesta eteenpäin tarinan mukana.
Kokeiltuaan välillä hieman pelillisiäkin elementtejä Amnesia: A Machine for Pigs -kauhutarinan parissa The Chinese Room päätti palata takaisin puhtaan tarinankerronnan pariin. Everybody’s Gone to The Rapture jättää pelilliset elementit taustalle, lähes olemattomiin. Se on maailma, jota tutkitaan ja joka koetaan, mutta jota vastaan ei ole tarve taistella.
Lue koko arvostelu: Everybody’s Gone to the Rapture (PS4)
Lisää aiheesta
King’s Quest – Chapter 1: A Knight to Remember (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
Life is Strange Episode 4: Dark Room (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
Never Alone (PC, PlayStation 4, Xbox One)