Sacred 3: se viikon toinen co-op-roolipeli arvostelussa

16.08.2014 10:00 | Miikka Lehtonen | 191

Co-opiksi tarkoitettu, mutta perinteitä kunnioittava roolipeli, joka ilmestyi äskettäin PC:lle? Sehän on tietenkin Divinity: Original Sin! Loistava peli, suosituspeukun arvoinen. Eikun oho, nyt puhutaankin Sacred 3:sta. Onkohan se yhtä hyvä?

Miten kävikin näin, että samalla viikolla arvosteluun osuu kaksi kovin samanlaista peliä. Siis yleispiireiltään. Yksityiskohdissa — ja myös laadussa — kun taitaa olla vähän eroa. Mutta älkää uskoko minua, en minä ole Sacred 3:a pelannut. Uskokaa miltei kaimaani Miikaa, joka on.

Ja näin hän sanoi:

Ruumispinon kasvaessa hahmo kehittyy vahvemmaksi ja saa parempia varusteita sekä uusia kykyjä käyttöönsä, mutta esimerkiksi Diablo III:sta poiketen pränikät kyvyt ja terävämmät astalot saa avattua vain ja ainoastaan tehtävien välillä − kaiken kukkuraksi kykyjen käyttöönotto tai lyömäseipään parantelu entistäkin terävämmäksi maksaa rahaa. Legendaarisia eeppisyyshousuja ei siis tipahtele kesken turpakäräjöinnin, eikä tien poskesta löydy miekka­ tai taikasauvakauppiasta. Loottaaminen on yllätyksetöntä: rahaa, energiaa, manaa, rahaa, energiaa, manaa. Haukotus.

Mitä muuta hän sanoi?

Lue arvostelu ja ota selvää!