Sony-pomo selittelee PlayStation 4 -pelien myöhästelyä
Kun PlayStation 4 -konsoli julkistettiin, tulevien pelien listalta löytyi useampikin sangen lupaava tapaus. DriveClub-kaahailun piti kuulua konsolin julkaisupelivalikoimaan ja kiinnostava The Order piti saada pelattavaksi tämän vuoden joulusesonkiin mennessä. Kumpikaan suunnitelma ei toteudu.
Moni on ihmetellyt, miksi pelit myöhästelevät, vaikka PlayStation 4:n piti olla huomattavasti edeltäjäänsä helpompi kehitysalusta. Sony-pomo Shuhei Yoshida tarjoili tähän kysymykseen selityksen PlayStation LifeStyle -sivustolla.
Yoshidan mukaan uutuuskonsolin tarjoamat uudet mahdollisuudet kannustavat tekijöitä venyttämään rajojaan ja kokeilemaan uusia asioita. Tämä johtaa puolestaan siihen, että kehitysaikaakin tarvitaan entistä enemmän siitä huolimatta, vaikka alusta sinällään olisi edeltäjäänsä helpompi.
Hyväksyttävä selitys, jos myöhästyneistä peleistä tulee vastaavasti myös parempia. Samalla ei voi olla pohtimatta, onko peliprojektien hallinnassa parannettavaa, jos tekijät päästetään paisuttamaan projektien laajuutta alkuperäisten aikataulujen kustannuksella.
Lähde: Videogamer
Lisää aiheesta
Sonyn takki kääntyi – DriveClubiin sittenkin mikromaksuja
The Order 1886 siirtyi ensi vuoteen
Viidesosa pelikehittäjistä työskentelee parhaillaan PlayStation 4 -julkaisujen parissa