Splinter Cell -veteraani Dungeons and Dragons -pelin kimpussa, AAA-peli toteutetaan Unreal Engine 5:llä
Wizards of the Coast kertoi, että yhtiö tuottaa ison mittaluokan Dungeons & Dragons peliä. Se kehitetään käyttämällä Unreal Engine 5 -pelimoottoria.
Dungeons & Dragons: Dark Alliance -pelin kehittänyt Invoke Studios tekee parhaillaan uutta AAA-kokoluokan Dungeons & Dragons -peliä. Asiasta kirjoittaa Eurogamer.
Invoke Studios vaihtoi äskettäin nimensä, aiemmin se tunnettiin Tuque Games -studiona. Invoke Studios on D&D-julkaisija Wizards of the Coast -yhtiön omistuksessa. Pelin mittaluokan lisäksi projektista kerrottiin, että se kehitetään Unreal Engine 5 -pelimoottorilla.
Projektia johtaa Dominic Guay, joka työskenteli aiemmin 20 vuoden ajan Ubisoftilla. Guay kehitti Splinter Cell -pelejä, kunnes hänestä tuli Watch Dogs -pelien päätuottaja. Guayn tiimissä työskentelee tällä hetkellä 80 henkilöä, lukumäärä nousee 200 henkilöön vuoden 2025 loppuun mennessä.
“Dungeons & Dragons on maailman suurin ja tunnetuin roolipeli. Tällainen yli 50 vuotta vanha brändi inspiroi kehittäjiä ja antaa meille vapaat kädet, mitä luomistyöhön tulee. Päämäärämme on tehdä tasokas AAA-peli, ja meillä keinot onnistua siinä”, Guay kertoi.
LUE MYÖS: Innokkaiden pelaajien Dungeons & Dragons -kampanja on kestänyt jo 40 vuotta