Square Enix sulki pilvipelifirmansa

07.01.2016 10:00 Juho Anttila

Pari vuotta sitten pilvipalvelut ja pilvipelaaminen olivat kuuma peruna. Erityisesti OnLive herätti kovasti keskustelua eikä moni uskonut, että teknologia on valmis pelidatan reaaliaikaiseen siirtämiseen verkon yli. Toisin kuitenkin kävi, sillä teknologia osoittautui ihan toimivaksi. Sen sijaan striimauspalveluilla on ollut vaikeuksia tuottaa voittoa.

Tämän on saanut nyt kokea myös Square Enix, jonka tytäryhtiö Shinra Technologies lanseerattiin vuoden 2014 syyskuussa kovin odotuksin. Shinran piti tarjoaman radikaalisti uusia pelikokemuksia virtuaalisen supertietokonearkkitehtuurinsa avulla. Toisin kuitenkin kävi.

Square Enix on nyt sulkenut pahasti tappiota tehneen Shinra Technologiesin. Julkaisijan mukaan Shinran oli tarkoitus kerätä kolmannen osapuolen rahoitusta teknologiansa tueksi, mutta rahoittajia ei löytynyt. Tästä syystä pillit pistettiin pussiin ja Shinran toiminta lakkautetaan. Aiemmin Square Enix ehti jo sulkemaan Dive In -pelistriimauspalvelunsa.

Lähde: Gamesindustry

Lisätietoja: www.square-enix.com

Lisää aiheesta

Square Enix lakkautti pelistriimauspalvelunsa

Pelistriimauspalvelu OnLive lyö pillit pussiin

Miten videopelien striimaus toimii? Dome testasi Onliveä