Suomalainen grafiikkateknologia sykkii seuraavassa Warhammerissa

18.05.2015 19:00 | Jukka O. Kauppinen

Suomalaisen Umbra-grafiikkateknologian voittokulku jatkuu. Umbra Software julkisti näet juuri uusimman yhteistyökuvionsa ruotsalaisen Fatshark-studion kanssa. Umbran koodi pyöriikin sen myötä myös Warhammer: End Times Vermintide –pelin ytimessä.

Umbran grafiikkateknologia on niin sanottu middleware, jonka avulla peli tietää mitä pelaajan pitäisi nähdä ja mitä ei, piirtäen näin ruudulle vain niitä asioita joilla on tämän kannalta merkitystä. Umbra päättää tavanomaisia grafiikkatekniikoita nopeammin mitä kannattaa näyttää, mihin pelikoneen muistia käytetään ja putsaa piiloon näkyvät asiat muistista, minkä ansiosta peli pyörii nopeammin, tehokkaammin ja kevyemmin. Tai vaihtoehtoisesti näyttävämmin, kun grafiikka-asetuksia voidaankin nostaa korkeammalle kuin ilman Umbraa.

Vermintidessa käytetään Umbra Cloud –tekniikkaa, jota Fatsharkin väki kehuu ”parhaaksi mahdolliseksi ratkaisuksi meidän tarpeisiimme.”

Umbraa löytyy myös peleistä Destiny, Quantum Break, Witcher 3, CoD Advanced Warfare ja World of Tanks.

Torilla ja niin edespäin, hyvä homma taas kerran, oi Umbra.

Lähde: Venturebeat

Lisätietoja: http://www.umbrasoftware.com/