Suomalainen Tähtien sota julkaistiin – ja tekijätkin haastateltiin
Planeetat pommittamassa toisiaan megamurkuloilla ja kuolemansäteillä? Jukkatykkää!
Idea Interplanetaryyn syntyi nelisen vuotta sitten opiskellessani pelialaa Kajaanin Ammattikorkeakoulussa. Pari tiimiläistä oli tehnyt C++-kurssia varten vanhanaikaisen tykkipelin, mistä inspiroituneena ideat alkoivat lennellä kahvipöytäkeskustelussa.
”Mitä jos pystyisi ampumaan niin kauas, että pitää ottaa planeetan kaareutuminen huomioon?” ”Entäpä painovoima?”
Siitäpä idea lähti ja hautui monta vuotta, kunnes saimme mahdollisuuden oikean pelin tekemiseen vuoden 2013 alussa. Siinä vaiheessa konsepti oli jo kehittynyt 2D-pelistä 3D-maailmaan. Vaikka itse ammuskelu tapahtuu enimmäkseen 2D-tasolla, 3D maailma tuntui tällaisessa pelissä paljon tyylikkäämmältä.
Lue koko haastattelu: Interplanetary – planeettojen sotaa suomalaiseen tyyliin
Planeetalta A ammutaan raidetykeillä ballistisia ammuksia kohti Planeetta B:tä. Tähtäyksessä on huomioitava muun muassa se, että mille puolelle planeettaa omat aseet on yläpäätään sijoitettu. Sen jälkeen kotiplaneetan painovoimakenttä sekä planeettojen ja muiden taivaankappaleiden liikeradat. Otetaan sopivasti ennakkoa ja mietitään, että milläs nopeudella omat ammukset lentävät. Osuako kohdeplaneettaan vai eikö osua.
Lisää aiheesta
Cities: Skylines –suurennuslasissa suomalainen kaupunginrakennussimulaatio (osat 1-3)
Drift’n’Drive – sattumalta kuin Slicks’n’Slide
Killing Floor 2 -ensikosketus – keskeneräistä cooppiräiskintää
Might & Magic Heroes VII -ensikosketus osa 2 – hei taas me seikkaillaan!
Race Online –haastattelu – kunnon kotimaista top down racer -hurvittelua
World of Tanks –olympialaiset vuonna 2015: videoreportaasi