Uusimmat

Suomalaispeli Returnalin pääkehittäjä selitti, miksi pelin pitää olla vaikea

19.04.2022 13:28 Muropaketin toimitus

Returnal-kehittäjä Harry Krueger sanoo, että haastavuus on keskeinen osa peliä, mutta studio voisi silti tehdä enemmän pelaajien puolesta.

Housemarquen viime vuonna julkaisema Returnal on noussut ylistetyksi toimintapeliksi, ja se voitti äskettäin joukon BAFTA-palkintojakin. Se mikä viiden tähden laatupelissä voi yleisöä jakaa, on vaikeusaste. Returnal on nimittäin oikeasti haastava peli.

Nyt pelin pääkehittäjä Harry Krueger on kommentoinut vaikeusastetta tuoreessa haastattelussa.

”Voisimme aina tehdä enemmän ja lisätä tukea erilaisille tavoille pelata peliä”, Krueger totesi Video Games Chroniclen mukaan. ”Vaikeusasteen kohdalla kyse on siitä, millaisen kokemuksen Returnalista haluaa.”

Krueger myös selitti, että hänen mielestään haastavuus on osa Returnalin tarinaa.

”Tarina ja pelattavuus ovat Returnalissa erottamattomia”, Krueger kommentoi. ”Peli kertoo sinulle, että tämä on todella haastavaa, ja pääset ylittämään esteitä.”

Krueger kuitenkin totesi myös, että haastavuuden kanssa täytyy aina tasapainoilla löytääkseen juuri sopivan vaikeusasteen.

Returnal sai äskettäin ilmaisen päivityksen, joka toi ennestään laadukkaaseen peliin uuden pelimuodon ja lisää pelattavaa. Returnal on saatavilla PlayStation 5:lle.

LUE MYÖS: Arvostelu | Suomalaisvoimin tehty Returnal on viiden tähden huippupeli, joka ei massoja kosiskele