Suomipeli Parcel kipuaa rakettimaisesti Steamin Greenlightissa
Joensuulainen Polar Bunny –pelitalo majailee Joensuun Tiedepuiston uumenissa ja työstää vahvalla vauhdilla ensimmäistä peliään. Hyvältä näyttää, sillä studion esikoinen nousee väkevästi Steamin Greenlight-palvelussa. Juho Anttila kävi tsekkaamassa miltä seuraava suomihitti näyttää.
Parcelin historia, ainakin suunnittelija Pyry Takkusen pään sisällä, alkoi jo joskus vuoden 2010 paikkeilla. Ensimmäisen kerran peli näki päivänvalon vuonna 2012, jolloin siitä väsättiin Outokummussa osana pelialan opintoja ”Meatspace Postpeople”-niminen prototyyppi. Tämä samainen prototyyppi vakuutti myös Tommi Virolaisen siitä, että ideassa on kaupallista potentiaalia.
Aluksi Parcelia kehitettiin mobiililaitteille, mutta tämä suunnitelma hyllytettiin. Nykymuotoisen Parcelin varsinainen kehitystyö pääsi lopulta käynnistymään kunnolla vasta tämän vuoden maaliskuussa. Lopullinen julkaisu ajoittuu ensi vuoden puolelle, mutta peli on jo nyt lupauksia herättävän hyvässä kuosissa.
Peli-idea on, kuten lähes kaikissa hyvissä puzzlepeleissä, yksinkertainen. Tulevaisuudessa valtaosa ihmisistä elää elämänsä virtuaalitodellisuudessa. Tästä huolimatta myös vanhanaikaisille postinkantajille on tarvetta. Pelaaja, tai pelaajat, sillä peliä voi pelata myös porukalla, asettuu tulevaisuuden postinkantajan rooliin tarkoituksenaan toimittaa paketti perille valtavan futuristisen pilvenpiirtäjän pohjakerrokseen.
Lue koko artikkeli: Parcel vie joensuulaista älypelaamista maailmalle
Lisää aiheesta
Demon Core on suomalainen Half-Life
Illusion – mobiilimarkkina on kovaa bisnestä (päivä 2)
Illusion – pelimusiikin profiilinkohotusta (päivä 1)