Suomiseikkailu Badland voitti pelitapahtumassa tuplasti kultaa

20.12.2012 21:30 | Jukka O. Kauppinen

Kahden miehen Frogmind-indiestudio työstää parhaillaan Badland-nimistä tunnelmallista, sivulta kuvattua toimintaseikkailua. Ja peli on muuten hyvältä vaikuttava muidenkin kuin tekijöidensä mielestä, sillä peli voitti Ranskassa järjestetyn Game Connection -tapahtuman Selected Projects -kilpailun.

Eikä siinä edes kaikki, sillä Sony Computer Entertainment Europe valitsi Badlandin sponsoroimansa kilpakilpailun voittajaksi. Näin Badland nappasi tapahtumasta kaksi merkittävää palkintoa.

Badland-peli sijoittuu sadunomaiseen maailmaan, jossa pelaajan täytyy edetä mystisen kauniin mutta pahaenteisen ja erittäin vaarallisen metsän ytimeen, kohti tuntematonta. Matkalla pelaaja kohtaa erilaisia esteitä ja ansoja. Osa esteistä vaati pelaajalta refleksejä, osaan vaaditaan ongelmanratkontakykyä.

”Band yllättää joka käänteessä poikkeuksellisen kehittyneen fysiikkapohjaisen pelattavuuden sekä luovan kenttäsuunnittelun ansiosta. Pelin audiovisuaalinen toteutus tulee olemaan poikkeuksellinen. Tavoitteena on luoda aito maailma, jossa pelaaja todella tuntee olevansa. Peli on erityisesti suunniteltu Applen kosketusnäyttölaitteille”, tekijät kertovat.

 Johannes Vuorinen ja Juhana Myllys kertovat iloinneensa jo Game Connectionin finaaliin pääsystä, sillä olihan siihen tyrkyllä yli sata peliä.

”Emme kuitenkaan osanneet odottaa, että BADLAND julistettaisiin voittajaksi! Palkinnoksi saimme ennen kaikkea mainetta ja uusia mielenkiintoisia kontakteja, mutta lisäksi SCEE lupasi järjestää meille esittelyn heidän Lontoon toimistollaan ensi vuonna”, kaksikko jatkaa.

Badlandia kehittää kahden hengen indie-studio Frogmind. Yrityksen perustajat Johannes Vuorinen ja Juhana Myllys työskentelivät aikaisemmin RedLynxillä. Johannes oli vastuussa Xbox 360 hitin Trials Evolutionin uraa uurtavan editorin ohjelmoinnista. Juhanan viimeisimpiin projekteihin kuuluivat Trials Evolutionin konseptien maalaamisen lisäksi MotoHeroz (Wii/iOS). MotoHerozissa hän toimi päägraafikkona, suunnittelijana sekä kentäntekijänä.

Badland ilmestyy vuoden 2013 helmi-maaliskuun paikkeilla iOS:lle. PC-versiokin on mahdollinen.

Lisätietoja: http://www.badlandgame.com

Lisää aiheesta

Cities in Motion 2 -ensikosketus – dynaamisia metropoleja suomalaisessa liikennesimulaatiossa

Klassinen suomipeli taalalla? Kyllä kiitos!

Lucius, Luciferin lapsi, leikkii saatanallista Hitmania

Polar Heroes -seikkailupeli motivoi oppimaan

Keskustelu

@1: onko se nyt niin synti, kun suurin osa nyky-FPS:istäkin on ulkoasultaan aivan kun toistensa kopioita?

Taas tällainen Outland/World of Goo/Insanely Twisted Shadow Planet/Deadlight -ulkoasulla oleva peli vie palkinnot? On kyllä löytynyt kelpo resepti, kun tuntuu toimivan vaikka pelin sisältö olisi minkälainen tahansa.

Muropaketin uusimmat