Super Meat Boy-kehittäjä: ”Piratismi? Ei v***u kiinnosta!”
Piratismi on ja pysyy sitkeästi pelialan kuumien keskustelunaiheiden listalla. Suuret julkaisijat vannovat, että se aiheuttaa heille miljardiluokan tappioita, indie-kehittäjät taas kohauttavat yleensä olkapäitään. Team Meatin pojat menivät astetta pitemmälle ja innostuivat kiroilemaan.
Team Meatin pojat vierailivat peli-aiheisessa podcastissa, jossa keskustelu kääntyi piratismiin. Ja miksipä ei olisi kääntynyt: tiettävästi vain 10% Super Meat Boyta pelanneista pelasi laillisesti ostettua peliä. Mutta poikia ei kiinnosta.
”Meidän peliämme wareteltiin valtavasti, mutta meitä ei v***u kiinnosta. Sanotaan, että maailmalla kiertää 200 000 ilmaiskopiota Super Meat Boysta. Sehän tarkoittaa 200 000 ihmistä, jotka pelaavat peliämme. Ja jos he todella pitävät pelistämme, on todella todennäköistä, että heidän kaverinsa näkevät heidän pelaavan peliä tai näkevät heidän kirjoittavan siitä blogeissaan. Eikä ole kovin siistiä sanoa, että tykkään kovasti tästä varastamastani pelistä, joten he eivät tunnusta sitä. Ja niinpä heidän kaverinsa ostavat pelin.”
Ihan hyvä filosofia.
Lähde: Rockpapershotgun
Lue myös
Domen arvosteluviikko 28/2011: Alpha Polaris, Dirt 3, Virtua Tennis 4 ja White Knight Chronicles II
Ghost of Moscow: Death to Spies – ensikosketuksessa kylmän sodan Hitman
Kolumni: Tallennuspaikkafasismia!
Men of War: Condemned Heroes -ensikoskeus: tykinruokaa natseille