Uusimmat

Taidetta ja fysiikkapuzzleja – arvostelussa Storm

03.09.2013 22:00 Jukka O. Kauppinen

Tero Lehtiniemi suuntasi syvälle myrskyisän Storm-pelin maailmaan. Tarjolla on myrskyolentoja ja henkisyyttä, mutta ihan kaikki ei toimi kuten pitäisi…

Eko Softwaren Storm on peli, joka yrittää olla jonkinasteinen yhdistelmä Angry Birds-tyylistä fysiikkapuzzleilua ja Flowerin kukkaisteemaa. Hyvään fysiikkapuzzleen eivät kuitenkaan riitä rauhallinen fiilistelymusa tai kaunis grafiikka, vaan lisäksi pitäisi olla myös sitä fysiikkaa ja niitä puzzleja.

Stormin idea on kutakuinkin tämä: pelaaja on jonkin sortin myrskynhenki, jonka tehtävänä on kuljettaa yksinäinen siemen kunkin kentän lopussa odottavalle hedelmälliselle maaperälle. Kenttien edetessä vuodenajat vaihtuvat, tuoden eteen uusia haasteita ja vaaroja.

Apuna henkiolennollamme on erilaisia luonnonilmiöitä, kuten sadetta, ukkosta ja tuulta. Siemen reagoi luonnonilmiöihin eri tavoin, ja näiden voimien luova yhteensovittaminen on ensiarvoisen tärkeää. Valitettavasti pelkästään tämä ei riitä.

Lue koko arvostelu: Storm (PC, PS3, Xbox 360)

Lisää aiheesta

Angry Birds Trilogy (PS3, Xbox 360) 

CastleStorm (PC, Xbox 360)

Flower (PS3)