UUSIMMAT

Tälläinen olisi ollut hyllylle päätynyt Dead Space 4

15.07.2018 18:09 | Muropaketin toimitus

Dead Space -kehittäjä on paljastanut millainen hyllytetty Dead Space 4 olisi oikein ollut.

Dead Space -pelien luovana johtajana toiminut Ben Wanat on kertonut haastattelussa millaisia suunnitelmia Visceral Games -studiolla oli Dead Space 4 -tieteispeliä varten.

Kehityslimboon ajautunut Dead Space 4 olisi pitänyt sisällään aiempia pelejä enemmän paikkojen tutkimista ja resurssien keräämistä suurilla ja avoimilla alueilla.

“Ajatuksena oli, että pelaaja joutuisi kamppailemaan päivittäisestä selvitymisestä erilaisilla avaruusaluksilla etsien tarvikkeita, jotta oma pieni alus pysyisi kunnossa. Päämääränä oli löytää kaaoksen keskeltä selviytyneitä ihmisiä”, Wanat paljasti.

Konseptiin olisi kuulunut alukselta toiseen hyppiminen Necromorph-örkkejä lahdaten. Wanatin mukaan nämä avaruusalukset olisivat olleet kaikki uniikkeja.

“Kuvittele iso liuta erilaisia alustyyppejä joilla kaikilla olisi erilaiset käyttötarkoitukset, kentät ja pelitavat”, kertoo Wanat.

Haastattelussa käy ilmi, ettei Isaac Clarke olisi ollut uuden Dead Spacen päähenkilö.

Visceral ei koskaan päässyt laittamaan suunnitelmiaan käyntiin, sillä studio päätyi EA:n studioiden hautausmaalle viime vuoden lopulla.