UUSIMMAT

Tämän vuoksi Anthemin kehitystyö oli yhtä kaaosta – Frostbite-pelimoottori aiheutti suuria haasteita

05.04.2019 14:44 | Muropaketin toimitus

BioWaren Anthem ei ole ollut pelaajien mieleen monesta eri syystä. Eräs kehittämistä hankaloittanut on pelimoottori Frostbite, joka aiheutti lukuisia ongelmia.

Anthemia kehitettiin viiden vuoden ajan suosituista peleistä tunnetun studion toimesta, ja BioWarea rahoitti Electronic Arts, joka on yksi suurimmista pelijulkaisijoista. Tästä huolimatta peli oli buginen, eikä siitä löytynyt juurikaan sisältöä.

Twinfinite-sivusto uutisoi, että Anthem ei kaatunut yhteen tiettyyn ongelmaan, vaan syy löytyy heikosta pelikehityksen johtamisesta, epävarmasta pelisuunnittelusta ja lukuisista teknisistä haasteista.

Eräs näistä on Frostbite-pelimoottori, jonka käyttöä Electronic Arts vaatii jokaiseen julkaisemaansa peliin. Se kehitettiin alkujaan Battlefieldiin Dice-studion toimesta, ja sitä käytetään monissa EA:n urheilupeleissä.

Käyttövaatimus pohjautuu siihen, että sen avulla eri studiot voivat käyttää samaa sisältöä ja avustaa toisiaan ongelmatilanteissa, eli tehdä pelikehittämisestä mahdollisimman helppoa.

BioWarella työskennelleet ovat kertoneet, että Frostbite on huonosti ohjeistettu moottori, joka on kasattu epämääräisista osista. Pelien luominen sitä käyttäen on hyvin vaikeaa, sillä kehityksessä ei ole mukana yhtään ketään, joka on ollut rakentamassa Frostbitea. Anthemia tehdessä ei ollut selvää, kuinka moottori toimii.

Suurin syy pelin ongelmiin löytyy studion työntekijöiden mukaan heikosta johtamisesta.

Muropaketin uusimmat