Uusimmat

Tästä syystä Half-Life: Alyxissa vihollisia ei pääse mätkimään sorkkaraudalla

26.03.2020 11:29 Muropaketin toimitus

Valvella työskentelevän Robin Walkerin mukaan sarjalle ikoninen sorkkarauta jätettiin pois Half-Life: Alyxista monesta eri syystä.

Ensinnäkin sorkkaraudan toteuttaminen VR-maailmassa oli hankalaa. Yksi suurimmista haasteista liittyi siihen, että pelaajilla oli tapana pidellä sorkkarautaa pään yläpuolella silloin kun se ei ollut käytössä. Sorkkaraudalla oli kuitenkin tapana takertua pelimaailman kohteisiin. Tosielämässä johonkin tarttuvan sorkkaraudan huomaisi helposti nykäyksenä kädessä, mutta VR-maailmassa palautteen toteuttaminen oli vaikeaa.

Walkerin mukaan Valve yritti myös sitä, että sorkkaraudan fysiikkoja oltaisiin säädetty niin, että se ei takerru mihinkään, mutta sekään ei osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi, kerrotaan Kotakun haastattelussa.

Lisäksi sorkkarauta aiheutti Half-Life: Alyxissa tarinallisia haasteita. Testipelaajilta saadun palautteen mukaan monet kokivat, että he pelasivat Gordon Freemanina, sillä sorkkarauta yhdistetään hahmoon niin vahvasti. Peli kertoo kuitenkin Alyxista Gordonin sijaan.