Uusimmat

Tehtiin itse ja hyvä tuli: rallipelin tekijät mittasivat Sebastien Loebin rallipolut

27.01.2016 21:45 Jukka O. Kauppinen

Miten tehdään rallipeli? No, ei ainakaan ihan hutaisemalla. Italialaisen Milestone-studion kaverit näet kiersivät maailmaa ajamassa ja mittaamassa rallireittejä, että pelaajat pääsisivät kokemaan rallitäryytyksiä ihan kunnolla.

Pelisuunnittelija Andrea Basilio kertookin prosessista näin:

”Kehityksen alussa halusimme luoda peliin ikonisimmat, tunnetuimmat rallit, joita sitten loimme metri metriltä. Milestonen väkeä kiersi maailmaa ajamassa, mittaamassa ja kuvaamassa rallireittejä ja tallentamassa GPS-dataa, joiden pohjalta rakensimme reitit peliin parhaamme mukaan. Suurin osa kaikkien rallietappien datasta on meidän omaamme.”

”Kätevästi suurin osa ralleista tapahtuu julkisilla teillä, joten meidän oli mahdollista käydä ajaa ja mitata niitä.”

Tsekkaa toki haastattelu koko mitassaan täältä näin:Sebastien Loeb Rally Evo -haastattelu: ”loimme rallit metri metriltä”

 

Jos et jaksa klikata, niin pelkistetty haastisvideo löytyy alta. Mutta jutun puolella on enemmän asiaa!

 

Lisää aiheesta

Basilio muistuttaa, että firmallahan on historiaa jo yli 20 vuotta. Pohjois-Italiassa Milanossa toimiva studio julkaisi ensimmiäsen pelinsä jo 1994 SNES-konsolille, ja vuonna 1995 saapunut PC-kaahaus Screamer nosti firman ajopelien maailmankartalle. Liki 50 julkaistuun peliin mahtuu muun muassa paljon moottoripyöräsimulaatioita, samoin WRC-rallyjä ja muita autopelejä.

Sebastien Loeb Rally Evo -haastattelu: halusimme todellisen rallikokemuksen

 

“Emme halunneet, että hän on vain hahmo pelin kannessa, vaan että Loeb olisi sekä mukana kehityksessä että pelissä. Hänen tarinansa on pelissä interaktiivinen dokumentti, joka sisältää kilpailu-uran tärkeimmät, hienoimmat hetket. Meillä on kaikilla elämässämme niin huippuhetkiä kuin huonompiakin tilanteita, ja me loimme niistä pelaajille kilpailuja”, Basilio selittää.

Sebastien Loeb Rally Evo -ensikosketus – legendan jalanjäljillä