Tekken Revolution tekee nettitappelusta oudon f2p-sotkun
Minne menet, Tekken? Sitä kysyy Eric Hartin, kun mättömiehemme suuntasi internetin turpalöylymaille Tekken Revolutionin parissa. Namco Bandain ilmais/mikromaksumätke kun oli jokseenkin outo paketti.
Peli sisällyttää järjestelmään myös kaksi muuta asiaa. Critical art -ominaisuudella varustetuilla liikkeillä on mahdollisuus satunnaiseen ns. kriittiseen osumaan, jonka ansiosta liike tekee enemmän vahinkoa. Näiden lisäksi mukaan on heitetty special art -ominaisuudella varustettuja liikkeitä, jotka aikana pelaaja on hetken kuolematon. Ne toimivat hyvinä paniikkiliikkeinä: jos ei ole varma, mitä nappia vastustaja painaa, mutta tietää jonkin liikkeen tulevan, voi kokeilla onneaan. Pelaajille on siis annettu mahdollisuus hieman petkuttaa järjestelmää. Tieto ei ole niin suuressa roolissa kuin edellisissä Tekkeneissä, jos vain refleksit ovat hallussa.
Kaiken tämän päälle on ympätty mahdollisuus nousta tasossa ja parantaa hahmonsa taitoja voitoista saatavilla taitopisteillä. Pisteitä voi sijoittaa kolmeen päätaitoon: voimaan, kestävyyteen ja onneen. Voimalla liikkeet tekevät enempi lämää, kestävyys lisää hahmon kykyä ottaa dunkkua ja onni nostaa mahdollisuutta kriittisiin osumiin. Alkuun pisteet eivät ihan kauheasti vaikuta peliin, mutta korkeammilla tasoilla niillä todellakin on väliä. Silloin jotkin liikkeet voivat pätkiä väkeä kerrasta.
Kun suurin osa pelimekaanisista uudistuksista on suunnattu uudemmille pelaajille, on vähintäänkin hämmentävää ettei heitä opasteta millään tavalla. Pelijärjestelmää ei selitetä millään tapaa, eikä harjoittelumahdollisuuksiakaan ole kuin mätsäys pelihallityylistä tietokonevastustajaa vastaan. Ainoa opaste tuntuu olevan kolmen liikkeen ”hei, näitä liikkeitä kannattaa kokeilla”-tyylinen vihjailu hahmoa valitessa.
Lue koko artikkeli: Tekken Revolution hämmentää ilmaispelaamisen mallillaan