Uusimmat

Thief 4:n konsoliversiot pyörivät puolet PC-versiota hitaammin

08.04.2013 13:00 Miikka Lehtonen

Jos pelaajilta olisi ennakkoon kysytty, mitä he seuraavan sukupolven konsoleiltaan toivoisivat, moni olisi varmasti vastannut ”60 FPS ja 1080p”. Mutta haaveeksi tuntuu jäävän, sillä nyt Thief 4:n tuottaja on myös todennut, että heidän pelinsä pyörii puolta hitaammin.

Yleisten toiveiden perusteella moni pelaaja odotti ennakkoon, että tämä konsolisukupolvi tekisi vihdoin sen, mihin edellinen ei pystyisi: tarjoaisi natiivisti 1080p-resoluutioista grafiikkaa 60 fps:n ruudunpäivitysnopeudella. PC:llähän tämä on ollut arkea jo vuosia, mutta konsoleilla on menty matalilla ja upscaletuilla resoluutioilla ja tökkivillä framerateilla.

Mutta haaveeksi tuntuu jäävän, sillä yhä useampi pelikehittäjä on varoitellut, että 30 fps on se nopeus, johon he tähtäävät. Thief-tuottaja Stephane Roy totesi, että räiskintäpeleissä 60 fps voi olla tarpeellinen, mutta muuten…

”Meidän puolellamme, kun teemme tällaista peliä, en halua pistää tiimilleni ylimääräistä painetta. Voisimme ehkä pystyä siihen jos se olisi välttämätöntä. Mutta jos pelaajat eivät huomaa mitään eroa, ehkä haluaisin mielummin näyttävämmät fysiikat tai jotain muuta sellaista, kuin 60 fps:n nopeuden.”

Mutta Stephane, kuomaseni. Kaverini! Sen eron huomaa. Päivänselvästi. Ja lisäksi PC-peleissä näyttävät fysiikat, 1080p ja 60 fps ovat olleet rutiinia jo vuosia ja tulevat olemaan myös Thief 4:n PC-version juttuja. Kyllä uuden sukupolven konsoleistakin löytyy sen verran vääntöä että sen pitäisi onnistua, joten ovatko kehittäjät vain tulleet laiskoiksi? Toivottavasti kyse on vain siitä, että kehitystyökalut ja uudet alustat saavat vielä kehittäjät raapimaan päätään.

Lähde: Videogamer.com

Lisää aiheesta

Varjot nousevat uuden Thiefin edestä – katso uusi traileri

Muropaketin uusimmat