Twilight Princess: Ei kaikkea kuin se olisi voinut olla
Pelialan ykköslehti, brittiläinen Edge, haastatteli Nintendon Zelda-pelien ohjaajaa Eiji Aonumaa ja kyseli, jotta miltä pelien tekeminen oikein tuntuu. Mikä on mennyt hyvin, mikä kompastellut? Aonuma kuulostaa muutoin varsin tyytyväiseltä, mutta Twilight Princessin suhteen herra on yhä edelleen vähän pettynyt.
”Twilightissa meillä oli aikuinen Link ja maailmaa kuvattiin uudessa, erilaisessa mittakaavassa.”
”Mutta pystyimmekö saamaan peliin kaikki ne asiat, joita pelimaailman uusi mittakaava mahdollisti? Emme. Emme todellakaan. Emme pystyneet tekemään kaikki asioita, jotka olisimme kuitenkin pystyneet tekemään.”
Aonuma ynnääkin, että tekijöiden mielikuvituksen ja pelin tarjoaman todellisuuden välillä oli suuri kuilu, mikä harmittaa tiimiä edelleenkin. Uusimmassa Zeldassa, Spirit Tracksissä, tällaista ongelmaa ei kuitenkaan ollut.
Lähde: Aonuma’s Regrets For Twilight Princess
Lue myös
Arvostelu: Runes of Magic (PC)
Havok-fysiikkateknologian kehittäjä retrohaastattelussa
Jos lautapelejä pelattaisiin kuin nettiräiskintöjä…
Naamahalaaja-alien Aliens vs Predator –erikoisjulkaisun mukana