Uusimmat

Työntekijä paljastaa: Blizzard epäonnistui kammottavalla tavalla

23.04.2016 14:00 Juho Anttila

Blizzard on firma, joka tunnetaan laadukkaasta työn jäljestä. World of Warcraftin menestyksen jälkeen firma ryhtyi suunnittelemaan uutta massiivista verkkoroolipeliä työnimellä Titan. Projekti ei kuitenkaan edennyt toivotulla tavalla ja lopulta firma päätyi perumaan koko pelin.

Blizzardilla suunnittelijana toimiva Jeff Kaplan on nyt kertonut, kuinka seitsemän vuotta työn alla ollut peliprojekti epäonnistui. Kaplanin mukaan pelin parissa työskennellyt tiimi oli erinomainen, mutta itse työ epäonnistui kammottavalla tavalla. Projekti meni yksinkertaisesti metsään kaikilla kuviteltavissa olevilla tavoilla.

Epäonnistumisesta seurasi jotain hyvääkin. Titanin perumisen jälkeen paine onnistua oli melkoinen ja tämä paine kanavoitiin Overwatch-räiskinnän kehittämiseen. Tähän mennessä näyttää siltä, että vaikutus on ollut positiivinen, sillä Overwatch vaikuttaa erinomaisen lupaavalta.

Lähde: The Market for Computer and Video Games

Lisätietoja: eu.blizzard.com

Lisää aiheesta

Titan maksoi Blizzardille vähintään 50 miljoonaa

Titan on historiaa: Blizzard perui tulevan mega-MMO:nsa

Blizzard myöntää: Titan mietitään kokonaan uusiksi