Ubisoft uusilla urilla – Uuden pilviteknologian väitetään tarjoavan äärettömän määrän laskentatehoa
Ubisoft on kehittänyt erityisen pilvilaskentateknonologian, jonka väitetään takaavan jotain aivan ennennäkemätöntä.
Ubisoft tiedotti ennen Games Developers Conference -tapahtuman alkua, että se on kehittänyt pilvipohjaisen Ubisoft Scalar -pelinkehityspalvelun. Sen sanotaan tuovan pilvilaskennan tehon ja joustavuuden Ubisoftin pelimoottoreille. Päämääränä on luopua perinteisistä laitteistovaatimuksista, ja tarjota uusia mahdollisuuksia pelaajille ja kehittäjille.
Ubisoft Scalar -teknologiatiimi koostuu monista eri Ubisoftin pelistudioista, ja sitä johtaa Tukholmassa sijaitseva studio. Tiimiin kuuluvat Malmössä, Helsingissä, Bukarestissa ja Kiovassa sijaitsevat studiot.
Ubisoft Scalar mullistaa pelikehitystä niin, että pelimoottorin yksittäiset osat ja järjestelmät sijaitsevat pilvessä. Näihin kuuluvat esimerkiksi pelin tekoäly, äänet ja fysiikkamoottori. Pilven myötä eri osa-alueet hyödyntävät perinteisen suoritintehon sijasta lukuisien eri tietokoneiden laskentatehoja. Ubisoft lupaa, että tällainen laskentateho rakentaa sellaisia pelikokemuksia, joita ei ole aiemmin ollut mahdollista tehdä. Projektista kerrotaan lisätietoja myöhemmin.