Ubisoftin luovan johtajan tavoite: Luopua kokonaan lineaarisista pelitarinoista
Ubisoft-johtaja Serge Hascoët haluaa tehdä pelejä, joissa välivideot eivät ohjaa tarinaa tiettyyn suuntaan.
Valtaosassa peleistä tarinat ovat lineaarisia, ja jopa avoimen pelimaailman peleissä valinnanvapaus on yleensä rajallista. Ubisoftin luova johtaja Serge Hascoët toivoo kuitenkin muutosta tähän. Tuoreessa haastattelussaan mies kommentoi pelien tarinankerrontaa ranskalaislehti Le Mondelle, raportoi Game Informer.
– Pelien välivideot häiritsevät minua, koska ne poistavat mahdollisuuteni ilmaista itseäni. Näiden kohtausten aikana en pääse tekemään mitä haluaisin tehdä, eli kehittymään pelimaailmassa.
Hascoët vaikuttaa pyrkivän täysin epälineaariseen tarinankerrontaan, jossa pelaajalla on rajaton valinnanvapaus.
– En halua meidän kirjoittavan yhtä tarinaa, vaan haluan, että peleissä olisi kymmeniä tuhansia tarinoita. Että jokaisella hahmolla on tarina ja voin jutella heille, jos haluan kuulla tuon tarinan.
Hascoët kertoo haluavansa pelimaailmoiden olevan kiinnostavia kaikille pelaajille, eikä vain itselleen.
– Jos peli sijoittuu San Franciscoon, haluan jopa äidilläni olevan hauskaa.
Hascoët ei Game Informerin kääntämien lainausten perusteella kerro, kuinka hänen kunnianhimoinen tavoitteensa käytännössä toteutettaisiin. Joka tapauksessa hänen linjansa saattaa povata muutoksia Ubisoftin suosittujen pelisarjojen, kuten Assassin’s Creedin, Watch Dogsin ja Far Cryn pelikerrontaan tulevaisuudessa.
Ubisoft