Ubisoftin työkalu tuottaa peleihin dialogia koneoppimisen avulla
Ubisoft on esitellyt kehittämänsä työkalun, jonka väitetään säästävän käsikirjoittajien aikaa.
Tekoälyä ja koneoppimista hyödynnetään kaikkialla, ja nyt se on löytämässä tiensä myös pelien käsikirjoittamiseen. Kuten Kotaku uutisoi, on Ubisoft esitellyt juuri ”tekoälyohjelman” nimeltä Ghostwriter. Peliyhtiön itse kehittämä sovellus tuottaa peleihin yksinkertaista taustadialogia, jota käsikirjoittajat voivat editoida, hyväksyä ja hylätä mielensä mukaan.
Kuten Kotaku huomauttaa, ei Ubisoftin ohjelmassa ole kyse sananmukaisesti tekoälystä, vaan koneoppimisesta. Joka tapauksessa Ubisoft kuvailee, että kehitteillä oleva työkalu säästää käsikirjoittajien aikaa – tosin esittelyvideon perusteella käsikirjoittajat saavat silti tehdä melkoisesti käsityötä jokaisen repliikin kohdalla.
Alta näet Ubisoftin videon Ghostwriter työkalusta.