Ur-Quan Masters HD:stä ilmestyi ensimmäinen beta

07.10.2013 14:08 | Jukka O. Kauppinen

Legendaarisen kovan Star Control 2 –pelin modernisointi  Ur-Quan Masters HD on edennyt alfa-vaiheesta luonnolliseen beta-vaiheen jatkumoonsa. Ennen kaikkea suomalaisvoimin työstettävän eeppisimmistä avaruusseikkailuista eeppisimmän esikoisbeta sisältää muun muassa yli 250 bugikorjausta, hurjasti laajemman tuen erikokoisille monitoreille, nimettävät tallennukset, autenttiset tekstuurit oman aurinkokuntamme planeetoille, tähtikuviokartan ja vaikkas mitä!

Ja jos joku kysyy, että mikä ihmeen Star Control 2 / Ur-Quan Masters HD, niin…

Star Control 2 oli minulle SE peli. Vaikka yhdeksänvuotiaan enklanninkielen taitoni ei yliopistotasoa ollutkaan, pelin juoni, nokkela dialogi ja hienosti kirjoitetut hahmot syöpyivät tajuntaani kuin kuningashappo. Rakentelin kotona koulun jälkeen legoista Chmmr-aluksia ja raivosin maailman epäoikeudenmukaisuutta siitä, että ei ollut olemassa vaaleanvihreitä legopalikoita, joista olisi voinut rakentaa Ur-Quanien uskomattoman Dreadnought-avaruuslaivan.

Koulussa nimesin parhaan kaverini hirmuliskopyyhekumin Yankiksi, koska se muistutti pelistä tuttuja Yehat- ja Pkunk-rotuja.

Hänen kanssaan otimmekin supermelee-matsia niin useasti, että muistan vieläkin, että kopiosuojauksen kysymä tähti paikassa 022.9 : 366.6 on nimeltään Tauri. Istuimme vierekkäin PC:n ääressä ja lensimme hyperavaruudessa halki Ur-Quanien valtaamien aurinkokuntien päiväkolmesta iltayhdeksään.

Lisätietoja: https://sourceforge.net/projects/urquanmastershd/files/Beta%201

Lisätietoja: keskustelua betasta

Lisää aiheesta

GOG julkaisi molemmat Star Controlit  

Star Control -jumalat Paul Reiche III ja Fred Ford haastattelussa 

Star Control –sarja saa virallista jatkoa 

Ur-Quan Masters HD kulissien takaa – kuinka Star Control 2 modernisoitiin 

Keskustelu

Oho. Tuplaposti.

Tosiaan, jos viimeisimmät uutiset UQM-HD:stä kiinnostavat, kannattaa käydä vilkaisemassa http://www.star-control.com/community, ja vaikka kysäistä palstalla, mitä projektille kuuluu. Siellä seuraamma keskustelua hyvin aktiivisesti.

Pelillisesti ei puutu enää oleellisia juttuja, ja muutama ns. pääsiäismunakin löytyy, kunhan vain osaa etsiä…

Se, mitä ”valmiiseen” versioon kaavailimme, oli muutama alkuperäisestä pelistä puuttuva suurehko lisäominaisuus, kuten: automaattiset muistiinpanot käydyistä keskusteluista alienien kanssa, in-game-notepadi ja esimerkiksi mekaniikka, joka pitäisi automaattisesti kirjaa vierailtujen planeettojen mineraalimääristä.

Nuo ovat melko isoja hommia toteuttaa tuonne arkaaiseen C-koodiin, joten ihan hetkessä ne eivät synny :)

T: Seppälän Jaakko

Pelillisesti ei puutu enää oleellisia juttuja, ja muutama ns. pääsiäismunakin löytyy, kunhan vain osaa etsiä…

Se, mitä ”valmiiseen” versioon kaavailimme, oli muutama alkuperäisestä pelistä puuttuva suurehko lisäominaisuus, kuten: automaattiset muistiinpanot käydyistä keskusteluista alienien kanssa, in-game-notepadi ja esimerkiksi mekaniikka, joka pitäisi automaattisesti kirjaa vierailtujen planeettojen mineraalimääristä.

Nuo ovat melko isoja hommia toteuttaa tuonne arkaaiseen C-koodiin, joten ihan hetkessä ne eivät synny :)

T: Seppälän Jaakko

Muropaketin uusimmat