Uusi Doom tahtoo palauttaa sarjan räiskintäeliittiin
Klassisen Doom-räiskintäpelisarjan uusimman osan kehitystyö on ollut pitkä ja vaikea. Itse asiassa Doom 4 -nimellä kulkenut demoniräime pistettiin kokonaan uusiksi, kun tekijät huomasivat sen tuntuvan aivan liikaa muilta markkinoilta tällä hetkellä löytyviltä räiskintäpeleiltä. Samassa yhteydessä Doom 4 muuttui koko sarjan uudelleenkäynnistykseksi ja nimeksi pelkistyi pelkkä Doom.
Pelin julkaisevan Bethesdan Pete Hinesin mukaan tiimi on ison haasteen edessä, sillä nykyinen pelaajasukupolvi ei enää laske Doomia räiskintäpeligenren suuruuksiin. Paikka Call of Dutyn, Battlefieldin ja Halon joukossa on ansaittava kovalla työllä. Vanhat ansiot luovat ennemminkin paineita onnistua sen sijaan, että ne tekisivät kehitystyöstä helpompaa.
Reboottauspäätöksen jälkeen tiimi on lähestynyt haastetta huolella. Jokainen vanha Doom-peli on analysoitu tarkkaan, jotta on saatu selvitettyä, mikä peleistä teki niin hyviä. Apua saatiin yllättäen myös Bethesdan Fallout-tiimiltä, joka kohtasi Fallout 3 -seikkailun kehityksen yhteydessä vastaavia haasteita.
Saas nähdä, miten porukan käy. Uuden ja vanhan yhdistäminen tavalla, joka vastaa nykyisiä teknisiä ja pelattavuudelle asetettavia standardeja niin, että peli tuntuu silti Doomilta ei ole ihan helppoa. Toisaalta Wolfenstein: The New Order osoitti, että kun palikat saadaan putoamaan paikoilleen, kaikki on mahdollista.
Lähde: Gamespot
Lisää aiheesta
E3 2015: Hampaat! Nuo kyberdemonien hampaat! Uuden sukupolven Doom huudattaa vuoden päästä!