Uusi Master of Orion syntyy ilman alkuperäisen luojaa – miksi?

26.05.2016 13:41 | Jukka O. Kauppinen

Wargaming.Net työstää parhaillaan uutta Master of Orion -avaruusstrategiaa, joka reboottaa parinkymmenen vuoden takaisen klassikon uuteen, nykyaikaiseen uskoon. Mutta rebootti syntyy ilman alkuperäisen pelin luojaa tai hänen apuaan. Miksi näin?

Steve Barcia oli aikoinaan ydinasemassa, kun MoO:t julkaistiin 1990-luvun puolella. Hieno mies, upeita pelejä. Mutta häntä ei ole edes konsultoitu uuteen Orioniin. Eikä tämä johdu siitä, etteikö Wargaming haluaisi.

Uuden pelin tiimi, NGD Studios, näet kertoo, että he ovat kyllä yrittäneet tosi kovasti saada Barciaa käsiinsä, mies on kerta kaikkisen kadonnut.

”Hän työskenteli viimeksi Kanadassa EA:lle, mutta sen jälkeen hän on kadonnut täysin. Hänestä ei ole kuultu eikä nähty mitään vuosikausiin, emmekä ole saaneet häntä kiinni.”

Harmin paikka, mutta onneksi NGD ja WG Labs ovat tehneet hyvää jälkeä ilmankin. Uusi MoO on yhä syvällinen ja haastava peli, mutta samalla se on nykyaikaisen pelattava ja tahdikkaasti etenevä.

MoO 2016 on parhaillaan Steamin Early Access -palvelussa.

Lisätietoja: Master of Orion (Steam)

Lisää aiheesta

Koputetaan puuta: ensimmäinen tunti Master of Orionin parissa tuntui hyvältä

Uusi Master of Orion syntyi rakkaudesta vanhaan

Uusi Master of Orion tulee – tekijät kertovat klassikon reboottauksen lähtökohdista

Viisi Master of Orionin 4X-avaruusserkkua

Muropaketin uusimmat