Uusi Zelda-peli oli alkujaan hyvin erilainen – toi mieleen Super Mario Makerin
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom oli miltei pelaajien oma luolaeditori.
Tällä viikolla julkaistussa The Legend of Zelda: Echoes of Wisdomissa oli miltei pelaajille suunnattu luolaeditori.
Pelin ohjaaja Tomomi Sano paljasti Nintendon omassa haastattelussa, että kehityksen alkuvaiheessa Echoes of Wisdomissa oli kenttäeditori, jolla pelaajat olisivat voineet luoda omia luolia hieman samaan tapaan kuin Super Mario Makerissa. Tämä kuitenkin muutettiin pelissä nähtävään Echo-mekaniikkaan, jossa pelaajat voivat kopioida esineitä päästäkseen luolissa eteenpäin.
Muutoksen taustalla oli lopulta kehittäjien halu tarjota pelaajille uudenlainen pelattavuus, jonka Echo-mekaniikka tarjosi. Tätä ei olisi kuitenkaan välttämättä saavutettu ilman kenttäeditoria, jonka kautta kehittäjät huomasivat potentiaalin uudelle mekaniikalle.