Valiant Heartsin kehitys oli vaikeaa – tukea saatiin korkealta taholta
Valiant Hearts: The Great War on peli, jonka koko olemassaolo on aikamoinen ihme. Kuinka Ubisoft, joka tunnetaan megaisoista AAA-tason peleistä, pystyi tuottamaan intiimin, koskettavan ja omaperäisen sotadraaman, josta puuttuu kaikki suuren yleisön kosiskelun likaamat piirteet?
Pelin suunnittelija Yoan Fanise kertoo, ettei homma ollut todellakaan kovin helppoa. Projektilla oli vaikeuksia saada näkyvyyttä edes firman itsensä sisällä. Pikkupeli jäi kerta toisensa jälkeen isojen AAA-tuotantojen jalkoihin ja ajoittain koko pelin olemassaolo oli uhattuna.
Apua saatiin kuitenkin korkealta taholta. Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot ihastui pelin konseptiin ja tarinaan. Toimitusjohtajatason tuki mahdollisti hienon pikkupelin kehitystyön saattamisen loppuun saakka menestyksekkäästi. Hyvä niin, sillä Valient Hearts on yksi viime vuoden tunteikkaimmista pelikokemuksista. Peli kuuluu myös tämän kuun PS Plus -ilmaisvalikoimaan, joten jos omistat PlayStation 4 -konsolin ja Valient Hearts: The Great War ei vielä ole tuttu, nyt on aika käydä painamassa lataa-painiketta.
Lähde: The Market for Computer and Video Games
Lisää aiheesta
Maaliskuun PlayStation Plus -pelit sisältävät vakoojia, kannibalismia ja skeittausta
Vuoden paras latauspeli ponnisti ensimmäisen maailmansodan juoksuhaudoista