Uusimmat

Vanhat kokit, tuttu resepti mutta uusi soppa: uusi Master of Orion on kuin vanha tuttu

27.05.2016 20:00 Jukka O. Kauppinen

Master of Orion oli yksi 1990-luvun suurista ja rakastetuimmista pelisarjoista. Nyt se on tulossa uudelleen mutta millä eväillä? Siitä kertoo meille Jeff Johannigman, joka oli tekemässä myös sitä ihan ensimmäistä MoO:ta, yli 20 vuotta sitten:

Pelien kehitys ei voisi erilaisempaa olla! Alkuperäinen MoO syntyi puolen tusinan kaverin käsissä. Ihan oikeasti me teimme töitä Steve Barcian autotallissa!

Useimmat meistä eivät olleet ikinä mukana yhdenkään julkaistun pelin parissa, ja kaikki tekivät useita rooleja. Steve Barcia esimerkiksi oli niin pääsuunnittelija, ohjelmoija ja kirjoitti vielä ohjekirjankin. Pelin budjetti oli alle 100 000 dollaria ja se tehtiin muutamassa kuukaudessa.

Uuden Orionin budjetti on satakertainen alkuperäiseen verrattuna. Nyt me käytämme nykyaikaisia kehitystyökaluja, aikataulutamme ja budjetoimme projektin ammattimaisesti ja peliä tekee todella osaava, kokenut kansainvälinen tiimi.

Mutta se mikä on samaa, se on keskittyminen peliin ja pelintekemisen fiilis. Kaikissa palavereissamme tunnen luovuuden palon ja pelintekemisen innon olevan kaiken ytimessä. Kaikki haluavat tehdä hyvän pelin, niin kuin mekin silloin autotallissa.

Lue koko artikkeli: Master of Orion -haastattelu: vanhat MoO-jäärät tekevät rebootista alkuperäisen veroista

Master of Orion

Lisää aiheesta

Eclipse: Rise of the Ancients –lisäosa (Lautapeli)

Endless Legend (Mac, PC)

Koputetaan puuta: ensimmäinen tunti Master of Orionin parissa tuntui hyvältä

Paradoxin uutuusstrategia selätti Cities: Skylinesin ennätyksen

Tarvitseko avaruusnettihuumetta? AD2460 muuttui ilmaiseksi

Uusi Master of Orion syntyi rakkaudesta vanhaan

Uusi Master of Orion syntyy ilman alkuperäisen luojaa – miksi?

Viisi Master of Orionin 4X-avaruusserkkua

Jukka O. Kauppinen

Muropaketin uusimmat