Warfighter on upea ja viilattu, mutta onko se täydellinen?

22.10.2012 23:00 | Jukka O. Kauppinen

Medal of Honor -sarjan reboottauksen jälkeen luvassa on sotimista pitki maailmaa. Pahoja terroristeja, ilkeitä juonia ja pyssyjä. Mitä kaikkea onkaan luvassa?

Ensimmäisessä combat mission -pelitilassa yksi osapuoli hyökkäsi, toinen puolusti Shogore Valley -kentällä olevia pommipaikkoja. Kunkin pommin valtaamisen jälkeen kohde siirtyi kentällä eteenpäin. Toiminta oli hauskaa ja kenttä kivan vaihteleva, vaikka kapeahko ränni olikin. Hyökkäyssuunnittelut, puolustuksen tulivyöhykkeet, väijytysyritykset ja taivaalta satava tulituli pitivät pelin virkeänä. Snaipperointia ei tosin täällä juurikaan pystynyt harjoittamaan, mutta hetken totuttelun jälkeen Red Orchestrassa viilatut MG-42:n käyttötaidot palasivat sormiin konekiväärihommissa. Vallattavien pisteiden liikkumisen myötä aseveli-spawnaus tuntui oikein kivalta ja peliä jouduttavalta.

Seuraavaksi testiin otettiin perinteistä lipunryöstöä mukaileva home run, josta jäi vähän niin ja näin fiilis. Toimii mutta… Kartta oli kovin ahdas ja täynnä kapeita käytäviä, eikä kulkureittejä ollut loppujen lopuksi kovin paljoa. Mutta ainakin matsit olivat todella nopeita ja kiihkeitä, mikä lienee se mitä tässä haetaan. Puolustettavia/vallattavia lippuja oli kaksi kappaletta, mikä pakotti puolustavan tiimin hajauttamaan voimiaan ja reagoimaan niin hemmetin nopeasti, kun toiselta lipulta alkoi kuulua älämölöä. Ja joskus tietysti se yksi nopsajalka sitten nappasi sen lipun, jonka luota puolustus juuri häippäsi.

Lue koko artikkeli: Medal of Honor Warfighter – melkein todellisia sotia ja taisteluja

Lisää aiheesta

Medal of Honor (PC, PS3, Xbox 360)

Medal of Honor Airborne (PC, 360)

Medal of Honor -ensikosketus: Räiskyvä matka Afganistaniin

Medal of Honor Heroes 2 (Wii)

Medal of Honor: European Assault (GC, PS2, Xbox)