Uusimmat

Wasteland 2:n kehittäjä sai 8000 parannusehdotusta – peliä parannetaan rajusti

16.01.2014 16:15 Teemu Viemerö

Innokkaimmat ihmiset pääsivät taannoin beta-testaamaan post-apokalyptiseen maailmaan sijoittuvaa Wasteland 2 -roolipeliä. Kehittäjä inXile Entertainment sai joulunpyhien aikana pelistään noin 8000 parannusehdotusta.

Yleisen valituksen aihe oli liian yksinkertainen vuoropohjainen taistelujärjestelmä. Yhtiön johtaja Brian Fargo kertoi studion kehittävän taistelua palautteen pohjalta huomattavasti eteenpäin. Kehittäjät hiovat tuhoutuvia suojia, lisäävät mahdollisuuden kyykistyä, kiivettäviä alueita sekä erikoishyökkäysjärjestelmän, joka mahdollistaa erikoishyökkäysten ostamisen toimintapisteillä. Erikoishyökkäykset määräytyvät sen mukaan mitä taitoja ja aseita hahmo omistaa.

Muita kehityksen kohteita ovat käyttöliittymä, pelimaailman talousjärjestelmä tasapainottaminen sekä hahmojärjestelmä.

Wasteland 2 ilmestyi viime vuoden lopulla Steamin Early Accessiin. Valmiin pelin julkaisupäivä on vielä hämärän peitossa, mutta sen voidaan olettaa ilmestyvän tämän vuoden aikana.

Domen JOK on mukana roolipelin betassa ja kertoo, että ”parhauden ropettamista on luvassa.”

Lisätietoja: http://wasteland.inxile-entertainment.com/

Lisää aiheesta

Wasteland 2 –ensikosketus – kaikkien ydintuhoseikkailujen esi-isän pojan paluu 

Wasteland 2 on todellakin ollut pitkän työn ja tuskan takana. Mutta pelialan rattaat ovat erikoiset. EA julkaisi Interplayn tekemän ensimmäisen Wastelandin, mutta teki sille epämääräisen jatko-osayritelmän omalla tiimillään. Fountain of Dreams ei kuitenkaan oikein toiminut, eikä ollut sen puoleen mikään todellinen jatkokaan. Samaan aikaan Fargo ja Interplay työstivät omaa oikeaa jatko-osaansa nimeltään Meantime, mutta 8-bittisten pelimarkkinoiden romahdus vei pohjan tältä teokselta.

Wiikon wanha: Wasteland, Falloutien esi-isä 

Vuonna 1988 julkaistu Wasteland on yhä tänään eräs kaikkien aikojen hienoimmista roolipeleistä. Ainakin minulle. Sen huikea ydintuhon jälkeinen maailma, jännittävä käsikirjoitus ja järisyttävän imaiseva pelattavuus veivät silloin joskus minut mukanaan. Täysin.

Muropaketin uusimmat