Witcher 3 rakentaa maailmansa suomalaisella tekniikalla
Puolalainen CD Projekt RED –studio työstää parhaillaan kovasti odotettua Witcher 3: Wild Hunt –roolipeliään – ja vaikka pelissä onkin taatusti vaikka mitä hienoa, niin yksi kovimmista jutuista on aivan taatusti sen pinnan alla piilevä suomalaisuus.
Witcher 3:n ytimessä näet piilee suomalaisen Umbra Softwaren työstämä Umbra 3 –grafiikkateknologia.
Umbran avulla peli tietää mitä pelaajan pitäisi nähdä ja mitä ei, piirtäen näin ruudulle vain niitä asioita joilla on tämän kannalta merkitystä. Umbra päättää tavanomaisia grafiikkatekniikoita nopeammin mitä kannattaa näyttää, mihin pelikoneen muistia käytetään ja putsaa piiloon näkyvät asiat muistista, minkä ansiosta peli pyörii nopeammin, tehokkaammin ja kevyemmin. Tai vaihtoehtoisesti näyttävämmin, kun grafiikka-asetuksia voidaankin nostaa korkeammalle kuin ilman Umbraa.
Witcher 3:sta ja Umbra 3:sta esiteltiin äskettäin GDC-konferenssissa, josta DualShockers-saitti on koostanut näyttävän artikkelin kuvineen ja videoineen. Kiintoisaa lueskeltavaa ja katsottavaa niin Witcher-faneille kuin peliteknologiasta kiinnostuneille.
Lue juttu: The Witcher 3: Impressive New WIP Videos and Screenshots Show The World and Advanced Occlusion Tech
Lisää aiheesta
Bungien Destiny pyörii suomalaisella tekniikalla
The Witcher 3 siirtyi ensi vuoteen